Και οι βάσεις;
Παρασκευή, 03 Ιουνίου 2016
του Στράτου Στρατηγάκη
Mαθηματικού – ερευνητή
Με τη λήξη των πανελληνίων εξετάσεων αρχίζει η αγωνία, όπως κάθε χρόνο, για τη διαμόρφωση των βάσεων. Η διαμόρφωση των βάσεων εξαρτάται από τρεις παράγοντες:
- τον αριθμό των εισακτέων και τον αριθμό των υποψηφίων.
- από τη βαθμολογία των υποψηφίων και
- από τις προτιμήσεις τους, όπως αυτές εκφράζονται με τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου.
Ο τρίτος παράγων είναι κάθε χρόνο άγνωστος, αφού πάντα εκ των υστέρων βλέπουμε τις αλλαγές στις προτιμήσεις. Η αίσθηση των μεταβολών δυστυχώς δεν μπορεί να εκφραστεί ποσοτικά, συνεπώς δεν μπορεί να μετρηθεί.
Φέτος πέρα από τους προηγούμενους παράγοντες έχουμε και νέο σύστημα που έχει τις εξής διαφορές:
- Δεν υπολογίζονται οι βαθμοί του σχολείου που αύξαναν στις περισσότερες περιπτώσεις τα μόρια που συγκέντρωνε ο υποψήφιος μέχρι τη μέγιστη τιμή των 600 μορίων στις μεσαίες και χαμηλές βαθμολογίες και πολύ λιγότερο στις υψηλές.
- Τα μαθήματα που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι ήταν για τη μεγάλη τους πλειοψηφία μόνο τέσσερα, συνεπώς οι υποψήφιοι είχαν περισσότερο χρόνο να προετοιμαστούν.
- Τα θέματα φέτος είχαν τις εξής διαφορές με τα προηγούμενα χρόνια:
Ήταν πιο προσανατολισμένα στο σχολικό βιβλίο, ήταν πιο εύκολα για βαθμολογίες μέχρι το 12, ώστε το νέο σύστημα να μην παρουσιάζει την εικόνα να πετυχαίνουν υποψήφιοι σε σχολές γράφοντας πέντε στα μαθηματικά, για παράδειγμα. Αυτό ακριβώς είναι μια καλή απάντηση σε όσους επανέφεραν τη συζήτηση για τη βάση του 10. Εξαρτάται από τα θέματα, συνεπώς δεν είναι αξιόπιστος “κόφτης”. Στις υψηλές βαθμολογίες υπήρχε δυσκολία, σε πολλά μαθήματα, που δεν μπορεί να εκτιμηθεί τώρα, αφού δεν έχουμε διαθέσιμα τα στατιστικά των βαθμολογιών. Ας μελετήσουμε τις διαφορές ανά επιστημονικό πεδίο.
1ο πεδίο
Τα δύο μαθήματα που δεν υπάρχουν φέτος είναι η Νεοελληνική Λογοτεχνία και η Βιολογία Γενικής Παιδείας, που επέλεγε η συντριπτική πλειοψηφία των υποψηφίων. Στο πρώτο είχαμε χαμηλότερες επιδόσεις από το μέσο όρο και στο δεύτερο υψηλότερες. Η αφαίρεσή τους θα δημιουργήσει μικρές διαφορές, άρα εδώ θα μετρήσει περισσότερο η διαφορά της έλλειψης του προφορικού βαθμού, που, όπως είπαμε, μπορεί να έδινε μέγιστο 600 μόρια πέρυσι.
Με την προϋπόθεση ότι τα θέματα φέτος ακούγεται ότι ήταν ευκολότερα από πέρυσι αντί να έχουμε πτώση μέχρι 600 μόρια στις μεσαίες σχολές μπορεί να έχουμε μικρότερη πτώση.
2ο πεδίο
Εδώ έχουμε τις εξής διαφορές. Δεν υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός καλών μαθητών που δεν εξετάστηκαν στα μαθηματικά, διεκδικώντας θέση στο 3ο πεδίο. Αυτό πέρυσι δεν υπήρχε. Η έλλειψη αυτών των μαθητών αποτελεί σημαντική αιτία πτώσης των βάσεων. Από τους μαθητές της περυσινής τεχνολογικής κατεύθυνσης έχουν αφαιρεθεί τρία μαθήματα που τους ανέβαζαν από αρκετά έως πολύ το μέσο όρο. Προσθέστε και τη μείωση μορίων που προκύπτει από την έλλειψη των προφορικών. Από την άλλη προστέθηκε η χημεία στην οποία αναμένονται καλές επιδόσεις. Πολύ καλές επιδόσεις αναμένονται στη Φυσική, επειδή τα θέματα δεν είχαν καμία διαβάθμιση. Η πτώση των βάσεων λόγω αυτών των αλλαγών θα ήταν πολύ μεγάλη. Στις μεσαίες σχολές θα άγγιζε και τα 1.500 μόρια μειούμενη στις υψηλότερες. Η εύκολη φυσική αναμένεται να μετριάσει την έντονα πτωτική τάση.
3ο πεδίο
Εδώ έφυγε ο βραχνάς των μαθηματικών. Βέβαια οι άριστοι μαθητές που διεκδικούσαν θέση στις ιατρικές σχολές έγραφαν καλά και στα μαθηματικά. Με εύκολη φυσική και χημεία, αλλά δυσκολούτσικη βιολογία δεν μπορούμε να περιμένουμε μεγάλη πτώση των βάσεων στις υψηλόβαθμες σχολές, επειδή εδώ η έλλειψη του προφορικού δεν θα επηρεάσει πολύ. Στις μεσαίες βαθμολογίες είναι σχεδόν αδύνατο να προβλέψουμε τι θα γίνει. Εξαρτάται από τον αριθμό των υποψηφίων που έδωσαν μόνο βιολογία και δεν θα πετύχουν στις ιατρικές σχολές. Αυτοί οι υποψήφιοι θα δηλώσουν τα παραϊατρικά ΤΕΙ με αποτέλεσμα να μη μείνουν θέσεις για του υποψηφίους των άλλων ομάδων προσανατολισμού, που έχουν μειονέκτημα μορίων.
4ο πεδίο
Ο απόλυτος άγνωστος. Δεν γνωρίζουμε πόσοι υποψήφιοι επέλεξαν να εξεταστούν και να διεκδικήσουν θέση στα παιδαγωγικά και πόσοι δήλωσαν το 5ο μάθημα μόνο και μόνο για να έχουν το δικαίωμα να δηλώσουν τις σχολές του πεδίου. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι λίγοι είναι οι υποψήφιοι που θα διεκδικήσουν με αξιώσεις την εισαγωγή τους στα παιδαγωγικά, γι’ αυτό και η εκτίμηση ότι θα διαμορφωθούν χαμηλές βάσεις. Τα θέματα των μαθηματικών ήταν για μαθητές ανθρωπιστικών σπουδών αποκλειστικά, συνεπώς ήταν βατά. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα σημειωθούν υψηλές επιδόσεις.
5ο πεδίο
Οι περισσότεροι υποψήφιοι μέχρι πέρυσι διεκδικούσαν θέση στα οικονομικά από την τεχνολογική κατεύθυνση. Είχαν επιπλέον τη φυσική κατεύθυνσης όπου σημείωναν χαμηλές βαθμολογίες, αλλά είχαν και τέσσερα εύκολα μαθήματα, όπου σημείωναν επιδόσεις που τους αύξαναν πολύ το μέσο όρο. Φέτος δεν υπάρχει η φυσική και τα πιο εύκολα ΑΟΔΕ και μαθηματικά γενικής παιδείας. Δεν υπάρχουν και οι προφορικοί βαθμοί συνεπώς και εδώ αναμένουμε πτώση.
Περισσότερα συμπεράσματα θα μπορέσουμε να βγάλουμε μετά την ανακοίνωση των στατιστικών στοιχείων των βαθμολογιών των υποψηφίων, που φέτος θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν.
Πηγή: Ναυτεμπορική www.naftemporiki.gr/story/1111356/kai-oi-baseis
Γιατί τα στατιστικά στοιχεία από τα Βαθμολογικά Κέντρα δεν είναι αντιπροσωπευτικά
Πέμπτη, 09 Ιουνίου 2016
Του Στράτου Στρατηγάκη
Mαθηματικού – ερευνητή
stratig@yahoo.com
Τις μέρες που ακολουθούν τις εισαγωγικές εξετάσεις βλέπουν το φως της δημοσιότητας πολλές πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα.
Συνήθως οι πληροφορίες αναφέρουν πολύ μεγάλα ποσοστά υποψηφίων με επιδόσεις κάτω από τη βάση ή ελάχιστους που αρίστευσαν.
Οι πληροφορίες αυτές σπέρνουν τον πανικό στους υποψηφίους και τους γονείς τους.
Το πρόβλημα είναι ότι οι πληροφορίες αυτές ακόμη και αν είναι πραγματικές είναι άχρηστες γιατί παρότι δεν είναι λάθος δεν είναι αντιπροσωπευτικές του μέσου όρου όλης της Ελλάδας.
Συνήθως σε κάθε βαθμολογικό κέντρο διορθώνουν γραπτά από διαφορετικό νομό κάθε χρόνο.
Η εικόνα που σχηματίζουν οι διορθωτές από τα γραπτά, αλλά και η συνολική εικόνα που προκύπτει από το σύνολο των γραπτών του βαθμολογικού κέντρου δεν είναι συγκρίσιμη με της προηγούμενης χρονιάς, γιατί αναφέρονται σε άλλο νομό.
Τη μία χρονιά, δηλαδή, μπορεί σ’ ένα βαθμολογικό κέντρο να διορθώνουν γραπτά από την Πάτρα και την άλλη χρονιά από την Κομοτηνή.
Αν πιστεύετε ότι δεν έχει σημασία ο νομός, αφού καλοί μαθητές υπάρχουν σε όλους τους νομούς και τα παιδιά της περιφέρειας διαβάζουν πιο πολύ, αλλά και αδύνατοι μαθητές υπάρχουν σε όλους τους νομούς, τότε προσέξτε τον πίνακα, όπου φαίνονται οι επιδόσεις των υποψηφίων του έτους 2013 της θεωρητικής κατεύθυνσης, που υπήρχε τότε.
Επιδόσεις υποψηφίων έτους 2013 |
Θεωρητική υψηλότερο ποσοστό αριστούχων |
Σύνολο Υποψηφίων |
Ποσοστό Αριστούχων
Γεν. Βαθμός Πρόσβασης>18 |
Δ/ΝΣΗ Δ.Ε. Β ΑΘΗΝΑΣ |
1986 |
12,03% |
Δ/ΝΣΗ Δ.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ |
506 |
11,66% |
Δ/ΝΣΗ Δ.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
2057 |
8,99% |
Δ/ΝΣΗ Δ.Ε. ΠΡΕΒΕΖΑΣ |
211 |
8,53% |
Δ/ΝΣΗ Δ.Ε. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ |
427 |
8,43% |
|
|
|
Θεωρητική χαμηλότερο ποσοστό αριστούχων |
|
|
Δ/ΝΣΗ Δ.Ε. ΚΕΡΚΥΡΑΣ |
323 |
2,79% |
Δ/ΝΣΗ Δ.Ε. ΣΑΜΟΥ |
89 |
2,25% |
Δ/ΝΣΗ Δ.Ε. ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ |
45 |
2,22% |
Δ/ΝΣΗ Δ.Ε. ΡΕΘΥΜΝΟΥ |
257 |
1,95% |
Δ/ΝΣΗ Δ.Ε. ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ |
547 |
1,10% |
Πηγή: ΥΠΠΕΘ Μελέτη: Στράτος Στρατηγάκης |
Βλέπουμε διαφορά 10,93% από το υψηλότερο στο χαμηλότερο ποσοστό αριστούχων. Αυτό σημαίνει ότι εκείνη τη χρονιά όσοι διόρθωναν γραπτά από τη Β Αθήνας ή τα Ιωάννινα θα είχαν τελείως διαφορετική εικόνα από όσους διόρθωναν γραπτά από το Ρέθυμνο ή τα Δωδεκάνησα.
Λέγοντας αυτό που έβλεπαν μπροστά τους θα δημιουργούσαν σύγχυση στους αγωνιούντες υποψηφίους και τους γονείς τους, αφού οι πρώτοι θα έδιναν την εικόνα ότι τα παιδιά έχουν γράψει πολύ καλά, ενώ οι δεύτεροι θα έβγαζαν την εικόνα της απόλυτης αποτυχίας.
Και οι δύο θα είχαν δίκιο, αλλά κανείς δεν θα ήταν σωστός, αφού το ποσοστό των αριστούχων ήταν 6,82%. Τα στοιχεία είναι του έτους 2013 γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν δημοσίευσε έκτοτε τις επιδόσεις των υποψηφίων ανά εκπαιδευτική περιφέρεια.
Σημειώστε ότι η εκπαιδευτική περιφέρεια Β Αθήνας δεν ταυτίζεται με την εκλογική περιφέρεια της Β Αθήνας, αλλά αποτελεί ένα μικρό μέρος της, που περιλαμβάνει περιοχές όπως Χαλάνδρι, Φιλοθέη, Μαρούσι, Κηφισιά, Πεύκη, Μεταμόρφωση, Νέα Ιωνία, Λυκόβρυση, Ψυχικό, Παπάγου, Νέα Ερυθραία, Νέο Ηράκλειο, Χολαργό και Αγία Παρασκευή.
Η εικόνα, δηλαδή, που παίρνουμε από ένα βαθμολογικό κέντρο δεν είναι αντιπροσωπευτική της συνολικής εικόνας των υποψηφίων όλης της Ελλάδας.
Συνεπώς δεν έχει κανένα νόημα να ασχολούμαστε με τις πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα. Περισσότερο αγχώνουν παρά περιγράφουν την κατάσταση.
Πηγή: Ναυτεμπορική – http://www.naftemporiki.gr/story/1113955/giati-ta-statistika-stoixeia-apo-ta-bathmologika-kentra-den-einai-antiprosopeutika
Σεμινάριο Α’ Λυκείου 2017
Aποτελέσματα των Πανελλαδικών στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega
Ο Διευθυντής του Φροντιστηρίου μας καθώς και μια μαθήτρια εκ των αριστούχων μας, μιλούν σχετικά με τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών
στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega
Ακόμα μια Διεθνής Διάκριση για τους μαθητές μας
ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ “WILLEM C. VIS INTERNATIONAL COMMERCIAL ARBITRATION MOOT 2016”
ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
2016
Ο διαγωνισμός εικονικής διεθνούς εμπορικής διαιτησίας Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot διοργανώνεται κάθε χρόνο (από το 1994) στη Βιέννη, υπό την αιγίδα των Pace University, Queen Mary (University of London), Stockholm University, University of Vienna, Austrian Arbitration Association, Austrian Federal Economic Chamber, Moot Alumni Association, και της United Nations Commission on International Trade Law (UNCITRAL). Σκοπός του είναι η προαγωγή της μελέτης της διεθνούς εμπορικής διαιτησίας καθώς και του δικαίου των διεθνών συναλλαγών. Το φετινό θέμα του διαγωνισμού έγειρε πολύπλοκα νομικά ζητήματα σχετικά με τη διεθνή εμπορική διαιτησία και τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών «για τις διεθνείς πωλήσεις κινητών πραγμάτων» του 1980, όπως, ενδεικτικά, το δικαίωμα ακρόασης και την παραγωγή εγγράφων στο πλαίσιο της διεθνούς εμπορικής διαιτησίας, η αποκατάσταση των δικαστικών εξόδων ως ζημιών από την παραβίαση σύμβασης πώλησης, ζητήματα κυρωτικής αποζημίωσης κ.α. Κάθε συμμετέχουσα oμάδα εκλήθη να υποστηρίξει γραπτώς (memoranda) και προφορικώς, τόσο την πλευρά του προσφεύγοντος, όσο και του καθ’ου η προσφυγή στη διεθνή διαιτησία μέρους.
Η oμάδα προπτυχιακών φοιτητών της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών που συμμετείχε στον πανεπιστημιακό διαγωνισμό εικονικής διεθνούς εμπορικής διαιτησίας Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot 2016 (https://vismoot.pace.edu/) στη Βιέννη (18 – 24 Μαρτίου), κατέγραψε σημαντική διεθνή διάκριση, κατακτώντας μια θέση στους finalists του διαγωνισμού καθώς δύο Τιμητικές Διακρίσεις (Honorable Mentions) μεταξύ 311 συμμετεχόντων πανεπιστημίων. Επιπλέον, αναδείχθηκε δεύτερη ανάμεσα σε δεκάδες ομάδες στο 9th Belgrade OpenPreMoot και ανάμεσα στις ομάδες που διαγωνίσθηκαν στον τελικό του 6th Budapest PreMoot.
Η ομάδα της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών αποτελείτο από τους προπτυχιακούς φοιτητές Άρτεμιν Αναγνωστοπούλου, Μυρτώ Γκίκα, Βασίλειο Κατσάμπα, Αλίκη-Αθηνά Παπαναστασίου και Παναγιώτα Σκιαθίτη. Η Ομάδα προετοιμάστηκε, υπό την επιστημονική επίβλεψη και καθοδήγηση του Καθηγητή κ. Χαράλαμπου Παμπούκη, του Αναπληρωτή Καθηγητή κ. Κωνσταντίνου Πολυζωγόπουλου και του Λέκτορα κ. Αναστάσιου Γουργουρίνη. Προπονητές της ομάδας ήταν η φοιτήτρια Ευγενία Σταυροπούλου και ο μεταπτυχιακός φοιτητής Φαίδων Βαρέσης, μέλη της ομάδας που είχε εκπροσωπήσει τη Νομική Σχολή Αθηνών στον περσινό διαγωνισμό Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot 2015. Η ομάδα τέλος υποστηρίχθηκε επιστημονικώς από τους Διδάκτορες Νομικής κκ. Άννα Μαντάκου, Βασιλική Μαραζοπούλου και Αλέξανδρο Μεταλληνό.
H ελληνική ομάδα αναδείχθηκε μεταξύ των καλύτερων 64 ομάδων του Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot 2016, ανάμεσα σε 311 που βρέθηκαν για να διαγωνιστούν στη Βιέννη, αφήνοντας πίσω της πανεπιστήμια όπως τα Harvard, Yale, Stanford, London School of Economics, University Pantheon-Sorbonne (Paris I), Berkeley University, King’s College London κ.α. Για την εξαιρετική συνολική επίδοσή της, η ομάδα της Νομικής Σχολής Αθηνών, απέσπασε δύο τιμητικές διακρίσεις: ομαδική Τιμητική Διάκριση (Team Orals Honorable Mention), και Τιμητική Διάκριση για το υπόμνημα του καθ’ ού η προσφυγή (Memorandum for Respondent Honorable Mention).
Το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση, μεταξύ άλλων, στήριξε τη συμμετοχή της ελληνικής ομάδας στον διαγωνισμό.
Πηγή: latsis-foundation.org
Εκτίμηση Βάσεων και Μορίων 2016
Και οι βάσεις;
Παρασκευή, 03 Ιουνίου 2016
του Στράτου Στρατηγάκη
Mαθηματικού – ερευνητή
Με τη λήξη των πανελληνίων εξετάσεων αρχίζει η αγωνία, όπως κάθε χρόνο, για τη διαμόρφωση των βάσεων. Η διαμόρφωση των βάσεων εξαρτάται από τρεις παράγοντες:
Ο τρίτος παράγων είναι κάθε χρόνο άγνωστος, αφού πάντα εκ των υστέρων βλέπουμε τις αλλαγές στις προτιμήσεις. Η αίσθηση των μεταβολών δυστυχώς δεν μπορεί να εκφραστεί ποσοτικά, συνεπώς δεν μπορεί να μετρηθεί.
Φέτος πέρα από τους προηγούμενους παράγοντες έχουμε και νέο σύστημα που έχει τις εξής διαφορές:
Ήταν πιο προσανατολισμένα στο σχολικό βιβλίο, ήταν πιο εύκολα για βαθμολογίες μέχρι το 12, ώστε το νέο σύστημα να μην παρουσιάζει την εικόνα να πετυχαίνουν υποψήφιοι σε σχολές γράφοντας πέντε στα μαθηματικά, για παράδειγμα. Αυτό ακριβώς είναι μια καλή απάντηση σε όσους επανέφεραν τη συζήτηση για τη βάση του 10. Εξαρτάται από τα θέματα, συνεπώς δεν είναι αξιόπιστος “κόφτης”. Στις υψηλές βαθμολογίες υπήρχε δυσκολία, σε πολλά μαθήματα, που δεν μπορεί να εκτιμηθεί τώρα, αφού δεν έχουμε διαθέσιμα τα στατιστικά των βαθμολογιών. Ας μελετήσουμε τις διαφορές ανά επιστημονικό πεδίο.
1ο πεδίο
Τα δύο μαθήματα που δεν υπάρχουν φέτος είναι η Νεοελληνική Λογοτεχνία και η Βιολογία Γενικής Παιδείας, που επέλεγε η συντριπτική πλειοψηφία των υποψηφίων. Στο πρώτο είχαμε χαμηλότερες επιδόσεις από το μέσο όρο και στο δεύτερο υψηλότερες. Η αφαίρεσή τους θα δημιουργήσει μικρές διαφορές, άρα εδώ θα μετρήσει περισσότερο η διαφορά της έλλειψης του προφορικού βαθμού, που, όπως είπαμε, μπορεί να έδινε μέγιστο 600 μόρια πέρυσι.
Με την προϋπόθεση ότι τα θέματα φέτος ακούγεται ότι ήταν ευκολότερα από πέρυσι αντί να έχουμε πτώση μέχρι 600 μόρια στις μεσαίες σχολές μπορεί να έχουμε μικρότερη πτώση.
2ο πεδίο
Εδώ έχουμε τις εξής διαφορές. Δεν υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός καλών μαθητών που δεν εξετάστηκαν στα μαθηματικά, διεκδικώντας θέση στο 3ο πεδίο. Αυτό πέρυσι δεν υπήρχε. Η έλλειψη αυτών των μαθητών αποτελεί σημαντική αιτία πτώσης των βάσεων. Από τους μαθητές της περυσινής τεχνολογικής κατεύθυνσης έχουν αφαιρεθεί τρία μαθήματα που τους ανέβαζαν από αρκετά έως πολύ το μέσο όρο. Προσθέστε και τη μείωση μορίων που προκύπτει από την έλλειψη των προφορικών. Από την άλλη προστέθηκε η χημεία στην οποία αναμένονται καλές επιδόσεις. Πολύ καλές επιδόσεις αναμένονται στη Φυσική, επειδή τα θέματα δεν είχαν καμία διαβάθμιση. Η πτώση των βάσεων λόγω αυτών των αλλαγών θα ήταν πολύ μεγάλη. Στις μεσαίες σχολές θα άγγιζε και τα 1.500 μόρια μειούμενη στις υψηλότερες. Η εύκολη φυσική αναμένεται να μετριάσει την έντονα πτωτική τάση.
3ο πεδίο
Εδώ έφυγε ο βραχνάς των μαθηματικών. Βέβαια οι άριστοι μαθητές που διεκδικούσαν θέση στις ιατρικές σχολές έγραφαν καλά και στα μαθηματικά. Με εύκολη φυσική και χημεία, αλλά δυσκολούτσικη βιολογία δεν μπορούμε να περιμένουμε μεγάλη πτώση των βάσεων στις υψηλόβαθμες σχολές, επειδή εδώ η έλλειψη του προφορικού δεν θα επηρεάσει πολύ. Στις μεσαίες βαθμολογίες είναι σχεδόν αδύνατο να προβλέψουμε τι θα γίνει. Εξαρτάται από τον αριθμό των υποψηφίων που έδωσαν μόνο βιολογία και δεν θα πετύχουν στις ιατρικές σχολές. Αυτοί οι υποψήφιοι θα δηλώσουν τα παραϊατρικά ΤΕΙ με αποτέλεσμα να μη μείνουν θέσεις για του υποψηφίους των άλλων ομάδων προσανατολισμού, που έχουν μειονέκτημα μορίων.
4ο πεδίο
Ο απόλυτος άγνωστος. Δεν γνωρίζουμε πόσοι υποψήφιοι επέλεξαν να εξεταστούν και να διεκδικήσουν θέση στα παιδαγωγικά και πόσοι δήλωσαν το 5ο μάθημα μόνο και μόνο για να έχουν το δικαίωμα να δηλώσουν τις σχολές του πεδίου. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι λίγοι είναι οι υποψήφιοι που θα διεκδικήσουν με αξιώσεις την εισαγωγή τους στα παιδαγωγικά, γι’ αυτό και η εκτίμηση ότι θα διαμορφωθούν χαμηλές βάσεις. Τα θέματα των μαθηματικών ήταν για μαθητές ανθρωπιστικών σπουδών αποκλειστικά, συνεπώς ήταν βατά. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα σημειωθούν υψηλές επιδόσεις.
5ο πεδίο
Οι περισσότεροι υποψήφιοι μέχρι πέρυσι διεκδικούσαν θέση στα οικονομικά από την τεχνολογική κατεύθυνση. Είχαν επιπλέον τη φυσική κατεύθυνσης όπου σημείωναν χαμηλές βαθμολογίες, αλλά είχαν και τέσσερα εύκολα μαθήματα, όπου σημείωναν επιδόσεις που τους αύξαναν πολύ το μέσο όρο. Φέτος δεν υπάρχει η φυσική και τα πιο εύκολα ΑΟΔΕ και μαθηματικά γενικής παιδείας. Δεν υπάρχουν και οι προφορικοί βαθμοί συνεπώς και εδώ αναμένουμε πτώση.
Περισσότερα συμπεράσματα θα μπορέσουμε να βγάλουμε μετά την ανακοίνωση των στατιστικών στοιχείων των βαθμολογιών των υποψηφίων, που φέτος θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν.
Πηγή: Ναυτεμπορική www.naftemporiki.gr/story/1111356/kai-oi-baseis
Γιατί τα στατιστικά στοιχεία από τα Βαθμολογικά Κέντρα δεν είναι αντιπροσωπευτικά
Πέμπτη, 09 Ιουνίου 2016
Του Στράτου Στρατηγάκη
Mαθηματικού – ερευνητή
stratig@yahoo.com
Τις μέρες που ακολουθούν τις εισαγωγικές εξετάσεις βλέπουν το φως της δημοσιότητας πολλές πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα.
Συνήθως οι πληροφορίες αναφέρουν πολύ μεγάλα ποσοστά υποψηφίων με επιδόσεις κάτω από τη βάση ή ελάχιστους που αρίστευσαν.
Οι πληροφορίες αυτές σπέρνουν τον πανικό στους υποψηφίους και τους γονείς τους.
Το πρόβλημα είναι ότι οι πληροφορίες αυτές ακόμη και αν είναι πραγματικές είναι άχρηστες γιατί παρότι δεν είναι λάθος δεν είναι αντιπροσωπευτικές του μέσου όρου όλης της Ελλάδας.
Συνήθως σε κάθε βαθμολογικό κέντρο διορθώνουν γραπτά από διαφορετικό νομό κάθε χρόνο.
Η εικόνα που σχηματίζουν οι διορθωτές από τα γραπτά, αλλά και η συνολική εικόνα που προκύπτει από το σύνολο των γραπτών του βαθμολογικού κέντρου δεν είναι συγκρίσιμη με της προηγούμενης χρονιάς, γιατί αναφέρονται σε άλλο νομό.
Τη μία χρονιά, δηλαδή, μπορεί σ’ ένα βαθμολογικό κέντρο να διορθώνουν γραπτά από την Πάτρα και την άλλη χρονιά από την Κομοτηνή.
Αν πιστεύετε ότι δεν έχει σημασία ο νομός, αφού καλοί μαθητές υπάρχουν σε όλους τους νομούς και τα παιδιά της περιφέρειας διαβάζουν πιο πολύ, αλλά και αδύνατοι μαθητές υπάρχουν σε όλους τους νομούς, τότε προσέξτε τον πίνακα, όπου φαίνονται οι επιδόσεις των υποψηφίων του έτους 2013 της θεωρητικής κατεύθυνσης, που υπήρχε τότε.
Γεν. Βαθμός Πρόσβασης>18
Βλέπουμε διαφορά 10,93% από το υψηλότερο στο χαμηλότερο ποσοστό αριστούχων. Αυτό σημαίνει ότι εκείνη τη χρονιά όσοι διόρθωναν γραπτά από τη Β Αθήνας ή τα Ιωάννινα θα είχαν τελείως διαφορετική εικόνα από όσους διόρθωναν γραπτά από το Ρέθυμνο ή τα Δωδεκάνησα.
Λέγοντας αυτό που έβλεπαν μπροστά τους θα δημιουργούσαν σύγχυση στους αγωνιούντες υποψηφίους και τους γονείς τους, αφού οι πρώτοι θα έδιναν την εικόνα ότι τα παιδιά έχουν γράψει πολύ καλά, ενώ οι δεύτεροι θα έβγαζαν την εικόνα της απόλυτης αποτυχίας.
Και οι δύο θα είχαν δίκιο, αλλά κανείς δεν θα ήταν σωστός, αφού το ποσοστό των αριστούχων ήταν 6,82%. Τα στοιχεία είναι του έτους 2013 γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν δημοσίευσε έκτοτε τις επιδόσεις των υποψηφίων ανά εκπαιδευτική περιφέρεια.
Σημειώστε ότι η εκπαιδευτική περιφέρεια Β Αθήνας δεν ταυτίζεται με την εκλογική περιφέρεια της Β Αθήνας, αλλά αποτελεί ένα μικρό μέρος της, που περιλαμβάνει περιοχές όπως Χαλάνδρι, Φιλοθέη, Μαρούσι, Κηφισιά, Πεύκη, Μεταμόρφωση, Νέα Ιωνία, Λυκόβρυση, Ψυχικό, Παπάγου, Νέα Ερυθραία, Νέο Ηράκλειο, Χολαργό και Αγία Παρασκευή.
Η εικόνα, δηλαδή, που παίρνουμε από ένα βαθμολογικό κέντρο δεν είναι αντιπροσωπευτική της συνολικής εικόνας των υποψηφίων όλης της Ελλάδας.
Συνεπώς δεν έχει κανένα νόημα να ασχολούμαστε με τις πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα. Περισσότερο αγχώνουν παρά περιγράφουν την κατάσταση.
Πηγή: Ναυτεμπορική – http://www.naftemporiki.gr/story/1113955/giati-ta-statistika-stoixeia-apo-ta-bathmologika-kentra-den-einai-antiprosopeutika
ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΑΝΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
28-05-15 Ένταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων στα Επιστημονικά Πεδία και συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων για το σχολικό έτος 2015-2016
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Από το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται η ένταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων στα Επιστημονικά Πεδία και οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων για το σχολικό έτος 2015-2016, ως ακολούθως:
1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες
2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες
3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής
4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες της Εκπαίδευσης
5ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής
1. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
ΣΧΟΛΕΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ
ΤΕΙ
ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
2. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
ΣΧΟΛΕΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ
ΤΕΙ
ΑΣΠΑΙΤΕ
3. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
ΤΕΙ
4. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
ΤΕΙ
5. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
ΣΧΟΛΕΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ
ΤΕΙ
ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων
Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις σχολές στα τμήματα και στις εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων που είναι ενταγμένα σε κάθε ένα από τα ανωτέρω Επιστημονικά Πεδία θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού που ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, ως ακολούθως:
A.Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών
1ο Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών
α) Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)
β) Ιστορία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)
3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής
α) Βιολογία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα εννιά (0,9)
β) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή μηδέν κόμμα τέσσερα (0,4)
4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης
α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)
β) Μαθηματικά Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)
Β. Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών
2ο Επιστημονικό Πεδίο Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών
α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)
β) Φυσική Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)
3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής
α) Βιολογία Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)
β) Χημεία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)
4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης
α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)
β) Ιστορία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)
Γ. Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής
3ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας και Ζωής
α) Βιολογία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα εννιά (0,9)
β) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή μηδέν κόμμα τέσσερα (0,4)
4ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών της Εκπαίδευσης
α) Νεοελληνική Γλώσσα με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)
β) Ιστορία Γενικής Παιδείας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)
5ο Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής
α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3)
β) Αρχές Οικονομικής Θεωρίας με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)
Πηγή: www.minedu.gov.gr